Kdo se nejrychleji proškrtá závodní dráhou?
Pamatuji si, že touhle kratochvílí jsme si zpříjemňovali přestávky ve škole. Skupina “závodníků” se snaží co nejrychleji projet dráhu nakreslenou na papírové čtvrtce. Místo autíček ale používají tužky. Zvláštní technikou čmrfají čáry určující, kam až v daném kole dojeli. Vítězí ten, kdo do cíle dorazí s nejmenším počtem kol.
Jednu dobu to byla v naší třídě velká móda. Hloučky dětí napjatě sledovaly souboje, komentovaly jednotlivé kola a závistivě pokukovaly po šťastlivcích, kteří se pyšnili vlastnictvím krajónu (správně to je versatilka?). Podobně jako ve světě formulí jedna rozhoduje síla motoru (jasně, vím, že to není to jediné, na čem záleží), zde se na úspěchu podílí hmotnost použité tužky. Je to dáno zvláštní technikou – hráč nasadí tužku na startovací bod, přiloží ukazovák na horní konec tužky a tlakem směrem do podložky a mírně vpřed se snaží donutit tužku ke sklouznutí. Pokud to udělá správně, tužka zanechá na papíře dlouhou čáru – pomyslnou dráhu, kam jste až dojeli.
Právě těžší tužky na papíře lépe sedí a kloužou. Ty lehčí snadno odletí na druhý konec pokoje, případně na papíře zanechají jen krátkou stopu.
Co budeš potřebovat
- Čtvrtku papíru
- Pro každého závodícího tužku.
Jak na to
- Na čtvrtku nakresli závodní dráhu. Čím klikatější, tím lepší.
- Závodníci po jednom začínají čmrfat ze startovní čáry. Délka čáry určuje, kam až pomyslné autíčko dojelo. Konec je tam, kde přestává být čára souvislá, nebo protnula hranici závodní dráhy. Aby to bylo jednoznačné, označte místo dojezdu křížkem.
- Hráč má vždy jen jeden pokus, v další kolo zahajuje z místa, ve kterém skončil.
- Kdo se dostane nejrychleji do cíle, vyhrává.
Tipy pro tebe
- Místo tužky nebo versatilky lze použít také propisku, pero, fixu, nebo cokoliv, co dobře zanechává stopu. Pozor – vaše “auto” zcela určitě sem tam vyjede ze závodní dráhy, takže hrajte na vhodném pokladu, který lze dobře umýt.
- Výhodou je, mají-li závodníci vlastní barvy – snáze se rozhodují spory.
- V přísnější variantě hry musí dojít při každém čmrfnutí k protnutí hranice závodní dráhy. Pokud čára skončí někde na cestě, autu došlo palivo a dotyčný hráč musí čekat jedno kolo, než mu dotankují nádrž. Tohle nejen omezí hádky, kam až auto dojelo, ale také dává příležitost k velkému taktizování.
Napsat komentář